Μια σημαντική νίκη ενάντια στα χαράτσια στη ΔΕΗ ΓΛΥΦΑΔΑΣ




ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ. 
Σάββατο, 23 Ιουνίου 2012.

Μια σημαντική νίκη ενάντια στα χαράτσια πέτυχαν εχθές οι κινήσεις πρωτοβουλίας πολιτών ΓΛΥΦΑΔΑΣ -ΒΑΡΗΣ-ΒΟΥΛΑΣ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ στα ΧΑΡΑΤΣΙΑ και μέλη της Αριστεράς.

Οι πολίτες  αντιμετωπίσαν τελεσίδικα πλέον το εκκρεμές από καιρό ζήτημα των πρώην πελατώνENERGA και HELLAS POWER, δεδομένης μάλιστα της ισχύουσας καταληκτικής ημερομηνίας (Δευτέρα 25 Ιούνη) εν όψει της οποίας, οι άνθρωποι που ανήκαν στην περίπτωση αυτή, πιέζονταν για άμεση πληρωμή του χαρατσιού, αλλοιώς θα κινδύνευαν σύντομα με ανά πάσα στιγμή αποκοπή ηλεκτροδότησης.

Έτσι 24 συμπολίτες μας που έχουν καταγράψει στη κατηγορία αυτή, συμμετείχαν στην τακτική Ανοιχτή Συνέλευσή ,  Πέμπτη 21 Ιούνη, με απώτερο σκοπό να οργανώσουν κινητοποίηση στο κατάστημα Γλυφάδας της ΔΕΗ, για την επόμενη ημέρα

Η  ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ στα ΜΝΗΜΟΝΙΑ και στις ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ, συγκεντρωθηκε την (Παρασκευή) στις 10:00 μπροστά στο Κατάστημα Εμπορίας Γλυφάδας της ΔΕΗ  περίπου 30 άτομα, άμεσα ενδιαφερόμενοι και αλληλέγγυοι, από Γλυφάδα, Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη.

Παρόν και ο σύμβουλος Γλυφάδας και υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ Τάσσος Ταστάνης, ο οποίος συμμετείχε στη κινητοποίηση με θετική έκβαση.

Οι παρευρισκόμενοι ξεδιπλώσαν πανώ  και έγιναν μερικές ενημερωτικές ανακοινώσεις με τη ντουντούκα έξω από το κατάστημα, μετά μπήκανε όλοι μαζί μέσα στο γραφείο της Προϊσταμένης του Καταστήματος

Την ενημερώσαν για τους σκοπούς της επίσκεψής  οι οποίοι ήταν:


(α) Η παράδοση 300 πρόσφατων Δηλώσεων - Γνωστοποιήσεων από πολίτες της Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, με πρωτοκόλληση της σχετικής συνοδευτικής συγκεντρωτικής κατάστασης.

(β) Η εκ μέρους μας ζήτηση εξηγήσεων για τις αναιτιολόγητες "μερικές" αποχρεώσεις ΕΕΤΗΔΕ στους τελευταίους λογαριασμούς, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πλασματικά χρεωστικά υπόλοιπα προς τη ΔΕΗ και ακολούθως η ΔΕΗ να αποκόπτει την ηλεκτροδότηση λόγω οφειλής προς αυτήν!

(γ) Την άμεση επίλυση του θέματος των πρώην πελατών ENERGA και HELLAS POWER και συγκεκριμμένα την σύνταξη συμβολαίου εκ μέρους της ΔΕΗ, χωρίς όρους και προϋποθέσεις σχετικές με το χαράτσι.

Σχετικά με το (β) θέμα, η Προϊσταμένη Κα Ρουσσιά,  είπε πως τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο η ΔΕΗ εξοφλούσε με τα χρήματά  κατά προτεραιότητα το χαράτσι ή μέρος αυτού, χωρίς να δώσει κάποια πειστική απάντηση σε σχέση με τις Δηλώσεις - Γνωστοποιήσεις που συνόδευαν τις πληρωμές . Αναμάσησε τα γνωστά για"το σύστημα", στο οποίο δεν μπορούσαν να καταχωρηθούν οι πληροφορίες που περιέχονται στις Δηλώσεις των πολιτών , πως και σε κάποιες περιπτώσεις "μάλλον" κάποιοι καταναλωτές θα είχαν πληρώσει μεγαλύτερα ποσά από τα αναλογούντα μετά την αφαίρεση του ΕΕΤΗΔΕ, οπότε η ΔΕΗ έσπευσε να πληρώσει μέρος αυτού κλπ κλπ.

Σχετικά με το (γ) θέμα, τη ρωτήσαν κατ' αρχήν να εξηγήσει από πού προκύπτει το δικαίωμα (ή η υποχρέωση) της ΔΕΗ, να πραγματοποιεί, άσχετο με την ηλεκτροδότηση, έλεγχο εκπλήρωσης μίας φορολογικής "υποχρέωσής" και μάλιστα να θέτει ως προϋπόθεση την εκπλήρωση ή τη νόμιμη απαλλαγή από την υποχρέωση αυτή, προκειμένου να συνάψει σύμβαση με νέο πελάτη!

Η απάντηση της κας Ρουσσιά ήταν κατ' αρχήν πως έτσι έχουν οι οδηγίες που έχει λάβει. Της απαντήσαν πως οι εσωτερικές οδηγίες της επιχείρησης μπορεί να δεσμεύουν εκείνη, αλλά όχι αυτούς - και  ζητησαν τεκμηρίωση με βάση Νόμο ή Προεδρικό Διάταγμα. Της επισημάναν πως οι "οδηγίες" στις οποίες κάνει αναφορά, αντιβαίνουν τον υφιστάμενο Νόμο και την σχετική απόφαση του ΣτΕ. 

Το τελευταίο επιχείρημά της ήταν πως η ΔΕΗ καθίσταται "διάδοχος" των προηγουμένων παρόχων, εννοώντας πως αναλαμβάνει και τις υποχρεώσεις τους.

Ενημερώσαν την κα Ρουσσιά πως παρόμοια παρέμβαση της Ανοιχτής Πρωτοβουλίας Φορέων & Κατοίκων Βύρωνα στο Κατάστημα Παγκρατίου της ΔΕΗ, είχε σαν αποτέλεσμα την άμεση σύνταξη συμβάσεων με την υποβολή μίας μονομερούς υπεύθυνης δήλωσης εκ μέρους του πελάτη και της επιδείξαν όλα τα σχετικά έγγραφα(Δελτίο Τύπου της Πρωτοβουλίας + έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης).

Η Κα Ρουσσιά, προκειμένου να εξασφαλίσει χρόνο,  πρότεινε να "κάνουν αίτηση" στην οποία να υποβάλλουν τα "αιτήματά τους", να την πρωτοκολλήσουν και... θα  απαντούσε μόλις έκανε συνεννόηση με τους προϊσταμένους της. Μάλιστα  πίεζε με το επιχείρημα πως πολλοί πολίτες περίμεναν ουρά έξω από το γραφείο της διαμαρτυρόμενοι, με επείγοντα θέματα σχετικά με επικείμενες αποκοπές, επανασυνδέσεις λόγω οφειλών κλπ.

Στο σημείο εκείνο της είπαν πως δεν επρόκειτο να φύγουν από το γραφείο της εάν δεν λυνόταν το ζήτημα με βάση τη δική τους απαίτηση. Δημιουργήθηκε ένταση και η κα Ρουσσιά αποχώρησε από το γραφείο της, ζητώντας από κάποιον να φωνάξει την Αστυνομία.

Προειδοποιήσαμε και καταγγείλαμε δημόσια την επικείμενη αστυνομική παρέμβαση στους πάνω από 150 συγκεντρωμένους εκείνη τη στιγμή πελάτες του καταστήματος. 

Σε 5-10 λεπτά εμφανίστηκε ένας υπαστυνόμος ο οποίος συνομίλησε με τον σεκιουριτι της ΔΕΗ και του είπε πόσα άτομα είναι μέσα ακριβώς, εαν υπάρχει πρόβλημα και χρειάζεται ενισχύσεις να ρωτήσει με τρόπο την προισταμένη Κα Ρουσσιά, αλλά... ώ του θαύματος, σχεδόν ταυτόχρονα παρουσιάστηκε ένας συνεργάτης (;) της Κας Ρουσσιά, ο οποίος τους ενημέρωσε πως η Κα Ρουσσιά, αφού είχε συμβουλευθεί τους προϊσταμένους της, θα δεχόταν τους νέους πελάτες με την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης!

Στη συνέχεια, η διαδικασία ολοκληρώθηκε ομαλά και για τους σχεδόν 15 ενδιαφερόμενους - και μάλιστα (όσον αφορά το χαράτσι) με την υποβολή και μόνο της δικής τους Υπεύθυνης Δήλωσης (που αποτελεί και κατηγορητήριο κατά της τακτικής της ΔΕΗ!) και όχι άλλου (ή και άλλου) αντίστοιχου εγγράφου της ΔΕΗ. 

Μάλιστα κάποιοι από τους αλληλέγγυους μείνανε μέχρι τις 15:00 στο κατάστημα για να βεβαιωθούν πως και ο τελευταίος συμπολίτης δεν θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα. 
Η νίκη αυτή ενθουσίασε όχι μόνο τους εμπλεκόμενους και συμμετέχοντες συναγωνιστές, αλλά είχε ως αντίκτυπο σχόλια θαυμασμού και επιδοκιμασίας των παρισταμένων, για την αποφασιστικότητα και την αλληλεγγύη τους. 

Βέβαια δεν έλειψαν και τα παρατράγουδα απο πελάτες της ΔΕΗ και συμπολίτες μας, οι οποίοι δεν αντιλαμβάνονται τι εστί δίκαιο, και τι εστί κατάφορη αδικία εις βάρος πολιτών. 

Παράλληλα υπήρχαν και αρκετοί που ρωτούσαν αν θα υπάρξουν νεα χαράτσια (όπως το ενιαίο που ετοιμάζεται)  και μόλις έμαθαν τα σχέδια της νεας κυβέρνησης, υπήρχε το γνωστό ρητό του κοψοχέρι, αν και είναι παράλογο, καλύτερα να υπάρχει σύνεση και ορθή σκέψη πρίν την ψήφο κάθε πολίτη.

ΓΛΥΦΑΔΑ WEB,

Φωτορεπορτάζ: Γιάννης Κουρδομένος

πηγή: ΓΛΥΦΑΔΑ WEB